Mācību gadu uzsākot, lai paplašinātu redzes loku, saliedētu klases kolektīvu, 8. – 9.klašu skolēni devās ekskursijā uz Kuldīgas pusi. Tā kā tā bija mācību ekskursija, tad, skolotājas bija padomājušas, kā ekskursijā iekļautās apskates vietas un aktivitātes sasaistīt ar dažādu mācību priekšmetu saturu.
Kuldīgā skolēni apmeklēja Dzīvās vēstures muzeju, kur uzzināja par Kuldīgas vēsturi, hercoga Jēkaba valdīšanu, viduslaiku soda veidiem un mēra laiku.Gida stāstījumu par Kuldīgu papildināja muzeja nedaudz šausminošā un baisā vide, kas deva iespēju izbaudīt tā laika apstākļus (vēsture). Skolēni uzzināja par hercoga Jēkaba jūras ceļojumiem un Kurzemes hercogistes kolonijām, aplūkojot interaktīvās kartes un pašiem izbaudot ceļojumu uz Tobago (ģeogrāfija).
Skolēni apmeklēja seno Kuldīgas tiltu – vienu no Kuldīgas simboliem, kuram šogad tiek svinēta 150 gadu jubileja, uzzināja, ka tilts ir trešais garākais ķieģeļu tilts Eiropā un otrs vecākais ķieģeļu velvju tilts Latvijā. Nokāpjot lejā pa Ventas krastu, apskatīja Eiropas platāko ūdenskritumu - Ventas rumbu, uzzināja, kādi ieži veido Ventas upes gultni un rumbu (ģeogrāfija, ķīmija). Šoreiz neizdevās saskatīt kādu “lidojošo zivi”, taču skolēni uzzināja stāstu par “lašu ceļu”, kāpēc laši peld pretēji upes tecēšanas virzienam un visiem spēkiem mēģina šķērsot rumbu (bioloģija).
Nelielā pastaigā pa vecpilsētu, skolēni aplūkoja senatnīgo arhitektūru, īpaši aplūkojot seno māju durvis, kuras katrai mājai ir savādākas un citas par citu greznākas. Pastaigā pa vecpilsētu, un, vairākkārt šķērsojot Alekšupīti, skolēni uzzināja, kāpēc Kuldīga tiek dēvēta par Kurzemes Venēciju (vēsture, ģeogrāfija).
Atpakaļceļā uz mājām tika apmeklēta strausu un kazu audzētava Snēpeles pagasta “Norniekos”, kur skolēni uzzināja par strausu audzēšanu un varēja izsekot līdzi visām strausa audzēšanas stadijām – no olas līdz pieaugušam īpatnim. Klausoties saimnieka stāstījumā, tika uzzinātas interesantas lietas par to, kā strausi, kuri arī ir putni, atšķiras no citiem putniem (bioloģija). Īpašu skolēnu uzmanību un simpātijas izpelnījās kazu ganāmpulks. Šeit tapa visvairāk fotouzņēmumi visā ekskursijas laikā.
Jebkura kārtīga ekskursija vienmēr ietver arī kādu fizisku aktivitāti. Šoreiz skolēni savu izturību, stratēģijas prasmes, sadarbību komandā varēja pārbaudīt lāzertaga spēlēs, izspēlējot tās svaigā gaisā mežainā apvidū.
Audzinātājas un 8., 9. klašu skolēni izsaka lielu pateicību Mustu un Jansonu ģimenēm par sniegto atbalstu ekskursijas realizēšanā.
Audzinātājas Inga Roģe un Megija Krieviņa