SĀKUMSKOLAS SKOLĒNI RĪGĀ
Projekta ietvaros plānotas dažādas aktivitātes jomā „STEM un vide” (STEM - zinātne, tehnoloģijas, inženierzinātnes un matemātika), kā arī piesaistīti papildu līdzekļi skolotāja logopēda darba nodrošināšanai.
Skolēnu brīvlaikā – 24.oktobrī – notika pirmā projekta pasākuma plānā iekļautā aktivitāte – sākumskolas skolēnu izbraukums uz Rīgu – Latvijas Dabas muzeju. Diena bija piepildīta ar jauniem piedzīvojumiem un pārdzīvojumiem. Daudzi pirmo reizi bija Rīgā, bet daļai šis vispār bija pirmais šāda veida izbraukums, tādēļ savu dienu sākām ar nelielu pastaigu pa Vecrīgu, apskatot gan Nacionālās operas namu, gan Brīvības pieminekli un sardzes maiņu. Arī gājiens uz Dabas muzeju pa Rīgas ielām mazajiem ekskursantiem bija īpašs, jo ikdienā nenākas redzēt un satikt nedz tik daudz ļaužu un dažādu transporta līdzekļu, nedz arī tik daudz senatnīgu namu ielu malās.
Latvijas Dabas muzejā vairāku stundu ilgā pētnieciskā darbībā skolēniem bija iespēja nostiprināt stundās apgūtās teorētiskās zināšanas. Savu skolotāju vadībā skolēni apskatīja daudzveidīgās muzeja ekspozīcijas - „Dzintars laiku lokos”, „Cilvēks un vide”, „Mineraloģija”, „Latvijas ģeoloģija”, „Latvijas un pasaules zīdītāji” un citas, īpašu uzmanību pievēršot tēmām, kuras apgūtas konkrētajā klasē mācību stundās skolā. Ar aizrautību skolēni pētīja muzeja ekspozīciju interaktīvos materiālus, kā arī meklēja atbildes un pildīja ekspozīcijās izvietotos praktiskos uzdevumus (krustvārdu mīklas, jautājumu – atbilžu uzdevumus u.c.).
Par to, ka bērniem šīs dienas darbošanās likās ļoti interesanta un aizraujoša, liecina viņu izteikumi dienas gaitā un pēc ekskursijas, piemēram: „Šī bija vislaimīgākā diena manā mūžā! Es nezināju, ka Dabas muzejā ir tik interesanti.” „Man ļoti interesanti bija 4.stāvā, kur varēja ražot elektrību un redzēt filmiņu par to, ka nedrīkst piemēslot apkārtni.” „Tur bija visādi interesanti uzdevumi, kurus varēja skatīties datoros un aiztikt ar rokām – grozīt, spiest pogas, minēt krustvārdu mīklas.” „Dabas muzejā bija daudz interesantu uzdevumu – interesantāk nekā skolā.” Te nu skolēniem taisnība - šādā veidā apgūtās tēmas visiem atmiņā paliks daudz labāk.
Lai arī tika apskatītas visas ekspozīcijas, tomēr Dabas muzeju noteikti varētu apmeklēt vēl pat vairākas reizes, jo tiek piedāvāts daudzveidīgs materiālu un nodarbību klāsts, ko vienā apmeklējuma reizē vienkārši nav iespējams apgūt.